هاتف سیصدوسیزده

هاتف سیصدوسیزده

خدمات وبلاگ نویسان
هاتف سیصدوسیزده

هاتف سیصدوسیزده

خدمات وبلاگ نویسان

محرمانه‌ترین منطقه جنگی حزب‌الله لبنان+عکس

به جرات می توان ادعا کرد که ملیتا ، اولین رونمایی حزب الله لبنان از دنیایی است که برای غیر لبنانی ها و خصوصا غربی ها پر از راز و رمز های عجیب و غریب است و راستش ، هر بیننده ای با ورود به این مجموعه ی شگفت انگیز ، به غربی ها بابت داشتن چنین دیدگاهی حق خواهد داد .
به گزارش فارس، مقاومت اسلامی لبنان قصد دارد در آینده ای نزدیک ، مجموعه فرهنگی -جهادی ملیتا را به یکی از کانون های گردشگری در لبنان مبدل سازد.
امروز مهمانسرایی که در فاصله بسیار نزدیک از ورودی نمایشگاه ملیتا در حال ساخت است ، نوید بخش این آینده نزدیک است.هرچند که ملیتا ، بدون چنین خدماتی هم برای توریست ها جذابیت فراوانی دارد....
به جرات می توان ادعا کرد که ملیتا ، اولین رونمایی حزب الله لبنان از دنیایی است که برای غیر لبنانی ها و خصوصا غربی ها پر از راز و رمز های عجیب و غریب است و راستش ، هر بیننده ای با ورود به این مجموعه ی شگفت انگیز ، به غربی ها بابت داشتن چنین دیدگاهی حق خواهد داد ، چرا که ملیتا ، حتی در شکل عمومی و نمایشگاهی هم نفس را در سینه حبس کرده و قلب بینندگان را به طپش وا می داردملیتا شاهکاری است که تنها از عزم یک ملت برای دفاع از شرف و عزتشان زاییده می شود والا کیست که باور کند می توان در دل این زمین صخره ای ، بتوان تونل هایی این چنین تو در تو . از همه مهمتر ،و از همه مهم تر سهل العبور حفر کرد که ماه ها و سال ها ، ده ها و صدها رزمنده را در خود جای داده و محلی امن برای آمادگی و تجهیز آنان گردد.
یرانیان قابل توجه است.
ملت ایران جنگی 8 ساله را تجربه کرده است که وسعت منطقه درگیری در آن ده ها برابر مناطق جنگی لبنان است و حوزه شمول آن در ساحات فرهنگی و اجتماعی ایرانیان نیز بسیار وسیع تر از حزب الله لبنان می باشد ، اما متاسفانه ، هیچ نمونه ی مشابهی در سطح و اندازه تجربه ملیتا در ایران وجود ندارد.
سنگر های تو در توی صدام در مهران هنوز دست نخورده است ، پادگان متعددی (صرف نظر از دوکوهه)در مناطق مختلف غرب و جنوب کشور که دیگر کارکرد نظامی سابق را ندارند و یادگارهایی از سال های دفاع مقئدس می باشند ، پس از 30 سال همچنان بلا استفاده باقی مانده اند و ده ها منطقه دیگر که متاسفانه شامل دستکاری های سلیقه ای متعددی گردیده اما هنوز نیز بسیار ارزشمند می باشند و با این وجود ، پروژه بزرگ ترین باغ-موزه دفاع مقدس در تهران کلید می خورد یعنی جایی که غبین 400 تا 800 کیلومتر از مناطق جنگی فاصله دارد و به خودی خود هیچ نمادی از سال های جنگ را تداعی نمی کند.
شاید برگزاری تور بازدید از مجموعه فرهنگی-جهادی ملیتا ، راهبردی آموزنده باشد برای متولیان فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس در ایران اسلامی. گرچه موج تخریب و هدم یادگاران آن سال ها ، فرصت های درخشان بسیاری را به شکل غیر قابل بازگشتی از میان برده است(مانند آن چه در گلزار شهدای کشور به نام یکسان سازی در حال اجراست) اما هنوز هم عرصه های آزموده نشده ای وجود دارد که عزم و همت های بسیجی و متولیان تازه نفس و مطلع از اصول اولیه فعالیت های فرهنگی را طلب می کنند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد