هاتف سیصدوسیزده

هاتف سیصدوسیزده

خدمات وبلاگ نویسان
هاتف سیصدوسیزده

هاتف سیصدوسیزده

خدمات وبلاگ نویسان

برخورد پلیس با روزه‌خواری

سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده ناجا نیز چندی پیش گفت: روزه خواری در معابر و اماکن عمومی از نظر شرعی حرام و از نظر قانونی مصداق جرایم مشهود است.

طرح ویژه پلیس پایتخت برای ماه مبارک رمضان آغاز شد.

به گزارش ایسنا، ماموران پلیس پایتخت از ساعات اولیه دیروز سه‌شنبه با حضور در اماکن عمومی نسبت به اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان اقدام کردند.
 

در این طرح ماموران پلیس ضمن بازدید از اغذیه‌فروشی‌ها و عرضه‌کنندگان مواد خوراکی، به واحدهای متخلف تذکر دادند.

همچنین ماموران پلیس تهران اعم از یگان‌های انتظامی و ترافیکی در سطح شهر، ضمن تذکر ارشادی به افراد و رانندگان متخلف، با مظاهر علنی روزه‌خواری و افرادی که اصرار بر تخلف داشتند برابر قانون برخورد کردند.
 

در طرح امروز، پلیس به تعدادی از مسافران نیز در این زمینه برخورد کرد و ضمن تذکر، آنها را به اماکن مجاز هدایت کرد.

سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به همکاری خوب صنوف در اجرای «طرح ویژه پلیس پایتخت برای ماه مبارک رمضان» به ایسنا گفت: گزارش‌های رسیده از سطح شهر حاکی از همکاری خوب مردم در اجرای این طرح بوده است.
 
 
وی با اشاره به این که روزه خواری در ملاعام از نظر شرعی حرام و مصداق جرم مشهود بوده و قابل تعقیب است، افزود: متصدیان هتل‌ها، میهمان‌پذیرها، پایانه‌ها، فرودگاه و راه‌آهن صرفا برای مسافران خود می‌توانند ضمن اخذ مجوز از مراجع ذیربط با رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای مربوطه فعالیت کنند.
 
 
ساجدی‌نیا همچنین از ارایه تسهیلات به اغذیه‌فروشی‌ها از بعد از اذان مغرب خبر داد و گفت: این اصناف می‌توانند تا پیش از اذان صبح بر اساس اعلام قبلی به فعالیت خود ادامه دهند و پلیس همانند طرح اکران ویژه سینماها در ماه رمضان، امنیت آنها را تامین می‌کند.
 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در عین حال از شهروندان خواست هرگونه تخلف صنوف را در ماه رمضان از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده ناجا نیز چندی پیش گفت: روزه خواری در معابر و اماکن عمومی از نظر شرعی حرام و از نظر قانونی مصداق جرایم مشهود است.
 

وی افزود: مردم ما مومن و متدین هستند و در این ماه به حفظ شعائر اسلام می‌پردازند، اما وظیفه داریم با هنجارشکنان بر اساس قانون برخورد کنیم.

احمدی مقدم در ادامه با بیان اینکه بیماری و مسافرت مجوزی برای تظاهر به روزه‌خواری در ملا عام نیست، گفت: نیروی انتظامی مانند همیشه تلاش می‌کند، خدمات هر چه بیشتر و بهتری برای مردم داشته باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد