هاتف سیصدوسیزده

هاتف سیصدوسیزده

خدمات وبلاگ نویسان
هاتف سیصدوسیزده

هاتف سیصدوسیزده

خدمات وبلاگ نویسان

روز جهانی مسجد...

اصبغ بن نباته از حضرت علی(ع) روایت کرده است که فرمود: «هر کس در مسجدی رفت و آمد داشته باشد به یکی از هشت فایده زیر نائل می­شود:

1. برادر دینی که او را در راه کسب رضای خداوند یاری کند.

2. دانشی که راه­گشا باشد.

3. نشانه و آیه­ای که استوار باشد.

4. شنیدن سخنی که او را به راه راست هدایتگر باشد.

5. شنیدن کلامی که او را از تباهی و فساد بازدارد.

6. دستیابی به سنت و شیوه­ای که پیروی شده باشد.

7. رسیدن به رحمتی که منتظر آن بوده است.

8. گناهی که از روی خوف و خشیت الهی و یا از روی شرم و حیا ترک کند».(سیدبن طاووس، فلاح­السائل، ص90.)



٢١آگوست مصادف است با به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها بنا به در خواست جمهوری اسلامی ایران، از سوی سازمان کنفرانس ‌اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد.
در سال، یک هفته برنامه‌هایی برای تکریم، تجلیل، اعزاز و اکرام مساجد به اجرا در‌می‌آید.امسال نیز هفته تکریم و تجلیل مساجد از 3١ مرداد ماه تا 6 شهریورماه در ایران به طور گسترده برگزار می‌شود.
مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است و نماز جماعت و تشکیل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبی بیانگر وحدت و انسجامی است که حضور در مسجد فراهم می‌آورد. همه در کنار یکدیگر در برابر پروردگار یکتا رو به سوی یک قبله می‌کنند و لب به حمد و ثنای آن یگانه نازنین می‌گشایند و هماهنگ با یکدیگر سرود توحید را زمزمه می‌کنند.
پیامبر گرامی اسلام (ص) پایه‌گذار  اولین مسجد(مسجد قبا) است. او مکانی را پایه‌گذاری کرد که علاوه بر عهده‌دار بودن نقش روحانی و معنوی، کانون فعالیت‌های اجتماعی مسلمانان نیز به شمار می‌رفت. به همین دلیل مسجد در طول تاریخ اسلام از ویژگی برجسته‌ای برخوردار بود. در گذشته همه امور مسلمین در ابعاد مختلف، از جمله عقاید و فعالیت‌های فرهنگی، عبادی، سیاسی و اقتصادی در مساجد انجام می‌شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
یاسین 1391,06,06 ساعت 05:55 ب.ظ http://0000223.blogfa.com/

http://iran4myanmar.ir

چه کار می توانیم انجام دهیم

مسلمان نباید ساکت وبی تفاوت بنشیند

التماس دعای ظهور

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد