هاتف سیصدوسیزده

هاتف سیصدوسیزده

خدمات وبلاگ نویسان
هاتف سیصدوسیزده

هاتف سیصدوسیزده

خدمات وبلاگ نویسان

فتوای "محرمیت با ساندویچ" ...!!!!!!

ابراهیم فیاض که از گذشته نظرات شاذی و عمدتاً دارای خلط مبحثی طرح می کرد، اخیراً با طرح موضوع محرمیت با ساندویچ به جوک روز مبدل شده که پس از این ماجرا به این نتیجه رسیده صحبت هایش را نصفه و نیمه تکذیب کند تا جوانان یک نفس راحت بکشند، هرچند به نوعی دیگر این فتوا را استخراج و بیان کرد و هنوز طبق این فتوا اگر شخصی را که قصد ازدواج با وی را داشته باشید به ساندویچ دعوت کنید، حتی اگر ازدواجی رخ ندهد ازدواج رخ داده و علی الظاهر دیگر جاری کردن زبانی فارسی یا عربی صیغه موقت یا دائم لازم نیست!
فیاض در گفت‌وگو با فارس، در این باره اظهار داشت: آقای قرائتی مشکل جامعه، ازدواج موقت نیست و شما نمی‌خواهد برای حل مشکل ازدواج راهکارهایی برای ازدواج موقت ارائه دهید.
وی افزود: طبق فتوای امام خمینی (ره) «قصد زوجیت موجب حلیت است» و دانشجویانی که به قصد ازدواج باهم صحبت می‌کنند مشکل شرعی ندارند و «عقد مظهر است و موجب نیست».
فیاض با بیان اینکه این فتوا را از آیت الله موسوی بجنوردی جویا شدم و ایشان تایید کردند، توضیح داد: در این گفت‌وگو مطرح کرده بودم که دختر و پسری که نه به خاطر شهوت و بلکه به دلیل ازدواج باهم صحبت کنند طبق فتوای علما محرم هستند و نیازی نیست که آقای قرائتی برای محرمیت این مسئله این صحبت‌ها را مطرح کنند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران یادآور شد: من در صحبت‌هایم بر قصد ازدواج تاکید کرده بودم اما برخی با اخلاق غیر حرفه‌ای تیتر زده‌اند که «محرمیت دختر و پسر با ساندویج»!
وی با اشاره به اینکه مشکل جامعه کنونی ازدواج دائم و بالارفتن سن ازدواج است، خاطرنشان کرد: ازدواج موقت برقراری رابطه جنسی بدون عشق است که از دستاوردهای غرب است و در زمان آقای هاشمی هم پیگیری شد اما باید شرایط ازدواج پایدار فراهم شود.
فیاض تهیه مسکن را بخشی از جهیزیه خواند و گفت: از زمان صدر اسلام جهیزیه به معنای فراهم کردن مقدمات اولیه برای ازدواج بوده است و خانواده‌ها باید تهیه مسکن و حمایت جوانان را مدنظر قرار دهند.
این استاد علوم اجتماعی دانشگاه‌ تهران تصریح کرد: دولت باید تهیه مسکن برای جوانان را در اولویت‌های خود قرار دهد و با فراهم کردن شرایط ازدواج مسئله سن ازدواج را حل کند.
وی درباره ازدواج موقت خاطرنشان کرد: ازدواج موقت در اسلام وجود دارد اما شرایط خاص خود را دارد و حتی برای زنان و مردان مطلقه هم ازدواج مجدد تاکید می‌شود مگر آنکه مشکلاتی در این بخش وجود داشته باشد که مجبور به ازدواج موقت شون

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد