هاتف سیصدوسیزده

هاتف سیصدوسیزده

خدمات وبلاگ نویسان
هاتف سیصدوسیزده

هاتف سیصدوسیزده

خدمات وبلاگ نویسان

سبک زندگی اسلامی: ابرمردها

«من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا»(احزاب ،23)
در راستای رسیدن جامعه ی اسلامی به سرمنزل عزت و افتخار هماره، الگوهای الهی نقش اساسی و کارساز راداشته اند. در قرآن کریم ، گروه های متفاوتی ، تحت عنوان (رجال ) معرفی می شوند که می توان آن ها را مردان وابرمردانی دانست که خداوند آنان را، بازگو کننده ی حقایق و سکان داران کشتی اسلام می داند.
قرآن کریم ، در چند مورد از گروه های این عنوان یاد می کند که دارای خصایص ویژه و ارزنده ای هستند، یکی از آن آیات ، آیه ی 23 سوره ی احزاب است که خداوند در آن ، به معرفی جهادگران با اخلاص اسلام میپردازد و می فرماید:«در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستادند، بعضی پیمان خود را به آخر بردند(و در راه او شربت شهادت نوشیدند.) و بعضی دیگر در انتظارند،(تا به ایشان ملحق شوند) و هرگز تغییر و تبدیلی درعهد و پیمان خود نداده اند.
آنچه به عنوان محور اصلی شخصیت چنین گروهی می تواند، مورد توجه باشد، وفای به عهد آنان است ، خصلتی که آنان را در میان سایر مؤمنین برتری می دهد. (من المؤمنین رجال ...) و دیگر نکته ، این که وصف رجال ، قضیه را به مردان ، انحصار نمی دهد چرا که نزد عرب استعمال لفظ رجال در عموم بسیار معمول است .
در تفسیر این آیه ی شریفه که مراد از آنان چه کسانی هستند، میان مفسران گفتگو است . حاکم حسکانی ، با سند ازعلی بن ابیطالب (ع )، نقل می کند که فرمود: (فینا نزلت «رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه » فانا والله المنتظر و ما بدلت تبدیلا) آیه «رجال صدقوا...» درباره ی ما نازل شده است و به خدا سوگند که من همان کسی هستم که انتظار (شهادت) میکشم و هرگز در روش خویش تغییر نداده ام و بر سر پیمانم ایستاده ام . (به نقل از تفسیر نمونه )
آنچه مسلم است ، این است که اهل بیت (ع ) مصادیق اتم این آیات الهی اند، لکن ، از این نکته نیز غافل نمی توان بودکه در هر عصر و زمانی مصادیق این آیات قابل ظهورند، و این عهد و پیمان بر هر وعده ای از وعده های الهی قابل انطباق است و هر آن کس که به پیمان الهی و عهد الهی پایبند باشد; می تواند رادمردی از رادمردان و الگویی برای مؤمنان باشد. ( ر. ک مجمع البیان ، ج 20، 73 و ترجمه ی المیزان ، ج 16، ص 434)

نظرات 4 + ارسال نظر
پیروان ولایت 1392,02,24 ساعت 09:20 ق.ظ http://nblog.ir

با سلام

سال گذشته در روز شهادت امام هادی(ع) یکی از دشمنان و معاندین اهل بیت به ساحت مقدس امام هادی (ع) اهانتی کرد و با این کار دل دوستداران اهل بیت را جریحه دار نمود.



امسال ؛

در آستانه شهادت امام هادی (ع) به نام و یاد ایشان، از تمامی دوستداران و محبین به این امام همام و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) درخواست می کنیم که تا روز سه شنبه 92/2/24 که سالروز شهادت حضرت امام هادی (ع) است ؛ وب های خود را به این امام عزیز اختصاص بدهید و در دفاع و حمایت از اهل بیت عصمت و طهارت و خصوصا امام هادی (ع) مطالبی عرضه نمایید تا چشم دشمنان و معاندان اهل بیت کور شود و مشت محکمی باشد بر دهان این یاوه گویان ؛ که از این پس دیگر کسی جرات اهانت به ساحت مقدس ائمه معصومین را ننماید.

از همه دوستان عزیز و محبین اهل بیت ؛ استدعا داریم به هر نحو ممکن که صلاح می دانید به بقیه دوستان نیز اطلاع رسانی کنید تا موج عظیم دفاعیات و حمایت از ائمه (ع) ، دهان یاوه گویان را ببندد و چشم آنها را کور نماید.

اجر همگی با آقا امام زمان (عج)


یاعلی - التماس دعا

سلحشوران اریا 1392,02,23 ساعت 03:38 ب.ظ http://rezafazli90.com

به کوچه ای رسیدم که پیرمردی از ان خارج میشد
به من گفت : نرو که بن بسته !
گوش نکردم ، رفتم
وقتی برگشتم و به سر کوچه رسیدم
پیر شده بودم . . .

سلحشوران اریا 1392,02,23 ساعت 03:34 ب.ظ http://rezafazli90.com

من کار خود را به خدا واگذار می کنم که خداوند نسبت به بندگانش بیناست."

« قرآن کریم، سوره غافر، آیه44 »

سلحشوران اریا 1392,02,23 ساعت 03:13 ب.ظ http://rezafazli90.com

فــهــمــیــده‌ام که ،


" خیــلی وقـت‌هـــا " گــنــاه نــکــردن ،


نــتـیجه‌ ی فـــراهــم نبودن “مــوقــعــیــت” است؛

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد