مجاهدت بزرگ


قسمت هایی از بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، درباره تاریخ نگاری انقلاب اسلامی



از شما می خواهم هر چه می توانید سعی و تلاش نمایید تا هدف قیام مردم را مشخص نمایید؛ چرا که همیشه مورخین اهداف انقلاب ها را در مسلخ اغراض خود و یا اربابانشان ذبح می کنند. امروز هم چون همیشه تاریخ انقلاب ها، عده ای به نوشتن تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ایران مشغولند که سر در آخور غرب و شرق دارند. تاریخ جهان پر است از تحسین و دشنام عده ای خاص له و یا علیه عده ای دیگر و یا واقعه ای در خور بحث. اگر شما می توانستید تاریخ را مستند به صدا و فیلم حاوی مطالب گوناگون انقلاب از زبان توده های مردم رنجدیده کنید، کاری خوب و شایسته در تاریخ ایران نموده اید. باید پایه های تاریخ انقلاب اسلامی ما چون خود انقلاب بر دوش پابرهنگان مغضوب قدرت ها و ابرقدرت ها باشد.
شما باید نشان دهید که چگونه مردم علیه ظلم و بیداد، تحجر و واپس گرایی قیام کردند و فکر اسلام ناب محمدی را جایگزین تفکر اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه داری، اسلام التقاط و در یک کلمه اسلام امریکایی کردند.

قسمتی از نامه امام خمینی (ره) به سید حمید روحانی -  67/10/25


متأسفانه موضوعی با چنین عظمت دچار غفلت واقع شده و در زمینه نگارش تاریخ انقلاب اسلامی و تولید كتاب و دیگر محصولات فرهنگی، تقریبا كار خاصی انجام نشده است.باید در خصوص نگارش تاریخ صحیح و واقعی انقلاب اسلامی كاری جدی انجام و غفلتهای گذشته جبران شود.البته رویشهای خوب و نوید بخشی در سالهای اخیر در حوزه فرهنگ و ادبیات كشور مشاهده می شود كه باید این رویشها و تولیدات مورد توجه و حمایت قرار گیرند.
عرصه فرهنگی، عرصه جهاد است، كسانی كه در این میدان جهاد فرهنگی حضور دارند باید حق جهاد را بجا آورند و آن گونه كه شایسته است به ترویج ارزشهای دینی و واقعیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بپردازند.
البته مسائل فرهنگی با دستور و حُكم پیش نمی روند بلكه لازمه موفقیت در این عرصه، انگیزه، ایمان و حضور فعال انسانهای معتقد به ارزشهای دینی و انقلاب اسلامی است.

 بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان حوزه هنری  - 89/2/20



لینک دانلود غير مستقيم جزوه به صورت pdf و آماده پرینت

لینک کمکی

                 

لینک کمکی

                   

وبلاگ اطلاع رسانی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مشهد هر روز با محصولات جدید به روز می شود.